miercuri, 17 februarie 2010

Cum sa devin un om de SUCCES?

O intrebare la care cautam raspuns mare parte din viata noastra.
Duminica, 21 februarie, Radu Onu, economist si antreprenor iesean, a oferit raspunsul la aceasta intrebare prin exemple foarte practice si sfaturi demne de urmat pentru oricine doreste sa devina o persoana de succes. In continuare sunt prezentate schematic cateva din aspectele prezentate publicului:
Succesul nu inseamna sa ai foarte multi bani, nu tine de aspectul fizic si nu inseamna a avea o multime de cunostinte si o cultura generala solida.
Succesul, dupa Tommy Newberry, este o urmarire voita a scopurilor formulate in scris, masurabile si alese intr-o atitudine de rugaciune. Este o abordare intentionata a vietii care iti garanteaza ca esti un administrator credincios al darurilor si talentelor tale.

Oamenii de succes isi fac intotdeauna timp sa inteleaga ce trebuie sa devina si sa realizeze in viata. Apoi isi investesc timpul si energia in activitati care duc la atingerea acelor idealuri.
Cine sunt oamenii de succes?
- cei care isi propun sa aiba succes
- cei care aleg ce vor sa devina
- cei care investesc timpul cu intelepciune
- cei care parasesc vechile obiceiuri
- cei care au un stil de viata ce le confera maximum de energie
Lista responsabilitatilor oamenilor care doresc succesul:
1. De a cauta si a gasi adevaratul loc in viata
2. De a dezvolta la maxim fiecare domeniu din viata (personal, familie, cariera, social)
3. De a scrie scopurile care il fascineaza
4. De a vizualiza atingerea scopurilor in detalii bogate si pline de viata
5. De a investi minutele si orele cu intelepciune
6. De a alege un stil de viata caracterizat de multa energie vitala (alimentatie si odihna adecvate)
7. De a persevera pana la reusita pentru scopurile sale.
Reteta implinirii scopurilor (dupa Tom Newberry)-trebuie scrise:

Principii:
1. Avem nevoie de scopuri asa cum avem nevoie de hrana si aer.
2. Viata mea refelecta cu acuratete valorile, prioritatile si principiile dupa care ma ghidez.
3. Fiecare dintre noi poseda abilitati, talente, experiente care dau forma noastra unica ca si persoane.
4. Activitatile si preocuparile care imi aduc cea mai mare satisfactie ne arata ca acela este domeniul nostru de talent si de potential succes.
Rolurile noastre ca si persoane:
A. Persoana noastra (dezvoltarea personala continua)
B. Familia (implicare si rolurile in cadrul familiei: fiu, sot, tata...)
C. Comunitate (anturajul de prieteni, biserica, comunitatea in care traim)
D. Cariera (misiunea, pregatirea profesionala)
Aceste 4 roluri ne confera o identitate si un sens in viata, ajutandu-ne sa ne formam un set de valori care ne vor ghida actiunile.

Ce trebuie sa faci pentru a deveni un om de succes?
1. Schimba-ti modul de a gandi. Gandeste in termenii succesului.
2. Fixeaza-ti obiective clare, roaga-te pentru ele si asteapta confirmarea lui Dumnezeu cu privire la ele (Marcu 16:24-27).
3. Treci la actiune si nu mai amana succesul (Iosua 1:8).

Succesul nu tine numai de noi. Avem nevoie si de binecuvantarea lui Dumnezeu, un pic de talent si munca din plin. Va dorim sa deveniti oameni de succes!

13 comentarii:

  1. foarte interesant subiectul. Vad ca in fiecare duminica oferiti teme de interes si de actualitate. Felicitari pentru initiativa!

    RăspundețiȘtergere
  2. si eu astept cu interes acest subiect. Duminica vom avea o sesiune speciala pentru API (apreciere, propunere, intrebari) scrise in ultimile 2 duminici de participanti...sunt intrebari foarte interesante despre predestinare, istoria crestinismului, creatie si altele...va asteptam!

    RăspundețiȘtergere
  3. Legat de subiectul de duminica, as avea o intrebare pentru cititorii bolgului:

    "Succesul este intamplator (norocos) sau tine de circumstante?"

    RăspundețiȘtergere
  4. Legat de intrebarea ta, eu cred ca succesul nu tine de destin sau noroc. Cum se zice in popor 1% e talent si 99% munca...Sau cu alte cuvinte, ce isi face omul cu mana lui, e lucru de artizanat...

    RăspundețiȘtergere
  5. Hei, salutare "anonim"! Aceeasi intrebare am avut-o si eu pana sa intru la facultate si atunci mi-am dat seama ca pentru a avea succes trebuie sa muncesc si eu! Mi-a fost greu sa vad ca unii din jur reuseau mai repede sau mai usor decat mine, dar acum...imi dau seama ca investitia facuta atunci in facultate (invatat, seriozitate, valorificare talentului), nu a fost degeaba si am o implinire mai mare in ceea ce fac, decat unii dintre fosti colegii care au obtinut totul de-a gata!
    Un citat ma incurajeaza mereu: "Succesul nu inseamna absenta esecurilor, ci tine de realizarea obiectivelor finale." (Edwin Bliss)
    Si intrebare mea ar fi:
    Care sunt obiectivele tale si cum masori realizatea lor? Ma gandesc....succesul poate fi un sentiment trecator...sau o satisfactie continua a ceea ce reusesc sa implinesc in fiecare zi....
    Se pare ca am scris mult...dar sunt gandurile mele cu care ma incurajez si sper sa te incurajez si pe tine!:):):):)

    RăspundețiȘtergere
  6. oricum...raspunsul cred ca il primim azi la seminar,nu-i asa?...abia astept!

    O noua intrebare: "Cum definesti succesul?"

    RăspundețiȘtergere
  7. As defi succesul nu dupa ce am adunat pentru mine ci dupa ce am lasat valoros in urma mea...

    RăspundețiȘtergere
  8. As vrea sa multumesc Amaliei si echipei de organizare a blogului, pentru mine persoanal ma ajuta enorm discutiile si informatiile afisate...succes in continuare!!!

    RăspundețiȘtergere
  9. FOARTE IMPORTANT!!!!

    DUMINICA 28 februarie NE VOM INTALNI DE LA ORA 11,00 LA CASA URSACHI, AVAND O TEMA FOARTE ASTEPTATA: "CUM SA DEPASESC SINGURATATEA?"

    Va asteptam!!!

    RăspundețiȘtergere
  10. Multumim pentru publicarea materialului discutat duminica. Este de folos pentru cei care nu am reusit sa ajungem duminica...mihaela

    RăspundețiȘtergere
  11. Multumim inca o data pentru postarea acestor materiale.Eu personal nu am participat la aceste intalniri, dar m-am informat prin intermediul acestui blog. Sigur ca acum imi doresc sa am mai mult timp liber ca sa pot participa la astfel de intalniri...Si cum nu vreau sa fiu doar un "consumator", va felicit si eu intr-un mod sincer urandu-va in acelasi timp: succes!

    RăspundețiȘtergere
  12. Multumim, "anonim"! Speram ca blogul sa devina o resursa importanta pentru toti vizitatorii si toti cei interesati de valorile si principiile crestine pe care le promovam in fiecare duminica la Casa MIhai Ursachi in Copou.
    Cand poti veni duminica, esti binevenit!

    RăspundețiȘtergere
  13. buna!doresc sa pun si u o intrebare? eu am 22 de ani si lucrez dar aceasta munca nu imi place ! dar am o problema ca nu stiu ce domeniu doresc. dar mai am o probleme ca eu doresc sa fac multi bani?

    RăspundețiȘtergere