marți, 11 mai 2010

Este Biblia adevarata?


Duminica aceasta, 16 mai 2010, s-a adus in discutie o tema extrem de actuala si de interesanta:
Este Biblia adevarata?
- argumente pro si contra, consecinte, istoric, religia, cum o citim,
de ce o citim, chiar este Cuvantul lui Dumnezeu?-
De ce atata valva in jurul acestei carti? De ce exista atat de multi oameni de stiinta care incearca sa dovedeasca falsitatea si inexistenta lui Dumnezeu in Biblie si de ce, in aceeasi masura, exista alti oameni de stiinta care demonstreaza si certifica adevarul biblic?
Cine are dreptate si de ce aceste controverse asupra acestei carti?
Cine a fost Isus si cum a ajuns El sa inspire scrierea acestei carti?
Cum de au ajuns cuvintele Sale sa schimbe lumea si sa aiba un impact asa mare?
Invitatul nostru special, domnul conf. Iulian Ghica, a prezentat 7 dovezi clare despre autenticitatea si veridicitatea mesajului scris in Biblie:
1. Dovezile manuscriselor
2. Dovezile arheologice
3. Dovezile profetiilor implinite
4. Dovada armoniei teologice
5. Unicitatea mesajului
6. Impactul mesajului
7. Argumentul suprem: Cuvantul este Dumnezeu

Prezentarea Power Point a mesajului si detalii privind cele sapte dovezi pot fi accesate aici.

5 comentarii:

  1. Asta chiar e un subiect tare interesant....cred ca sala va fi plina!

    RăspundețiȘtergere
  2. Si eu cred ca subiectul este foarte interesant, desi din pacate, traim intr-o vreme in care Biblia devine tot mai putin citita si aplicata.

    Pentru toti cititorii nostri, haideti sa incepem de pe acum dezbaterea:

    De ce credeti ca Biblia este adevarata? Ce argumente aveti? Ce experiente ati trait prin citirea si aplicarea ei?

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu am ceva funny legat de citirea Bibliei...inaintea unui meci am citit un capitol si am marcat 1 gol. La urmatorul am citit 2 capitole si am marcat 3 goluri...Wow, am zis, imi place asta. Si am incercat un fel de contract cu Dumnezeu: eu citesc Biblia si El sa ma ajute sa dau la fiecare meci goluri. Abia am asteptat urmatorul meci si am citit 3 capitole si...vreo 3 luni nu am mai dat nici un gol!!!
    Morala: nu poti face afaceri cu Dumnezeu.
    Cum zicea Moody: "Biblia, ori te apropie de Dumnezeu, ori pacatul te indeparteaza de ea!"
    Alte experiente?

    RăspundețiȘtergere
  4. a fost o tema extrem de interesanta si cu dovezi foarte bine punctate... felicitari Domnului Iulian Ghica!

    RăspundețiȘtergere
  5. Am participat si eu la sesiune si am apreciat intrebarile care au fost puse la final..."de ce trebuie sa citim in fiecare zi Biblia?", "De ce Biblia nu poate fi comparata cu celelalte carti?", "Isus nu a lasat o confesiune, ci un mesaj. De ce totusi atatea lupte si controverse in jurul confesiunilor si a religiilor?"
    Domnul Iulian a dat niste raspunsuri care pe mine, sper, va vor ajuta pe viitor in discutiile cu prietenii mei. E atat de important sa stii sa nu crezi in Biblie doar pentru ca asa trebuie ,ci pentru ca ai niste argumente solide in spate care sa iti sustina credinta. Super!

    RăspundețiȘtergere